Hoe werkt onze prijsvergelijkings software?
Hoe werkt onze prijsvergelijker software?
Toen je op de website kwam dacht je waarschijnlijk: SlimstePrijs, dan zullen mijn prijzen wel omlaag gaan. Het tegendeel is vaak waar! Veel webshops hebben hun prijzen onnodig laag. Ze hebben maanden geleden een keer gekeken naar wat de prijs van het product bij concurrenten kost en daarna niet meer gekeken. Het kost ook veel tijd buiten de belangrijke zaken binnen een bedrijf en dan ligt de focus vaak niet op het elke dag controleren van duizenden prijzen. Dit is wat de prijsvergelijker van SlimstePrijs doet.
Automatisch prijzen vergelijken en bijwerken
Als je altijd de beste prijs wilt bieden, zul je dit regelmatig moeten bijwerken. Onbegonnen werk als je dit handmatig wilt doet. SlimstePrijs kan je al dit werk uit handen nemen en je daarom veel werk besparen en veel extra marge opleveren. De automatische prijzenvergelijker van SlimstePrijs werkt met Dynamic Pricing en zal aan de hand van de ingestelde marges elke dag weer een nieuwe berekening maken en dit automatisch verwerken op je site. Wil je dit niet automatisch laten doen door het systeem, dan kun je de vergelijkingssoftware ook elke dag een scan laten maken. SlimstePrijs geeft dan uitsluitend een adviesprijs, je kunt dan zelf bepalen of je die prijs overneemt.
Laagste prijs met hoogste marge
Het verhogen van je marge is met de Dynamic Pricing tool van SlimstePrijs erg eenvoudig. Veel producten worden te laag geprijsd.
Voorbeeld
Sportschoenen die op Google Shopping worden aangeboden door vijf aanbieders voor gemiddeld €100-€110, verkoop jij voor €79,95. Je zult waarschijnlijk veel van deze sportschoenen verkopen, maar je bent onnodig goedkoop. In de vergelijkingssoftware van SlimstePrijs geef je aan dat je wilt dat jouw producten 5% onder de goedkoopste prijs van de concurrent worden aangeboden. In dat geval zul je de schoenen voor €95 verkopen. Daarmee ben je nog steeds de goedkoopste, maar verdien je €15 meer per verkoop.
Je kunt elke gewenste marge instellen in onze vergelijkingssoftware en er daarmee voor zorgen dat je een goede marge hebt.
Altijd de laagste prijs?
Je kunt niet altijd de goedkoopste zijn. Misschien heeft een concurrent groot ingekocht en kan het product goedkoper aanbieden. De software van SlimstePrijs geeft dan aan dat je niet meekunt met de prijs van de concurrent, omdat je anders verlies gaat maken. Het systeem blijft voor je kijken wanneer je weer de goedkoopste kunt zijn.
Meer inzicht in je concurrentie met onze prijsvergelijker
Wij geven niet alleen een advies voor de beste prijs, maar geven je ook inzicht in de concurrentie. Elk product wordt elke dag gecontroleerd en het systeem geeft aan wie je concurrent is. Via ons dashboard zie je de top 10 van concurrentie.
Met deze informatie kun jij jouw concurrenten eens onder de loep nemen. Zijn het serieuze concurrenten, hoe ziet hun site eruit en wat is hun levertijd? Allemaal informatie waarmee jij heel exact kunt sturen op zaken die voor jou van belang zijn.
Concurrenten uitsluiten
In het systeem kun je ook concurrenten uitsluiten. Als bijvoorbeeld de levertijd van een product bij een concurrent veel langer is, is de consument best bereid om wat meer te betalen bij jou. Je kunt dan ook overwegen om die concurrent uit te sluiten.
Prijshistorie bijhouden in de prijsvergelijker
SlimstePrijs geeft je per product een overzicht van wat de prijs van dit specifieke product in het verleden heeft gedaan. Vanaf het moment dat het systeem gaat scannen op jouw site zal hij alle gegevens bijhouden. Na verloop van tijd zal je mooie prijsanalyses kunnen maken in verhouding tot de verkoop van een product.
Meer weten? Of heb je onze hulp nodig? Neem vrijblijvend contact op!
Dynamic Pricing bij SlimstePrijs
De vergelijkingssoftware van SlimstePrijs zorgt dat jij altijd de beste prijs aanbiedt waarbij rekening wordt gehouden met de marges. In veel gevallen zul je met het gebruik van Dynamic Pricing de goedkoopste aanbieder zijn.
Uit onderzoek blijkt dat 17% van de mensen op internet uitsluitend voor de laagste prijs gaat. Veel consumenten zijn natuurlijk prijsbewust, vooral in een land als Nederland waar iedereen toch stiekem even kijkt of het ergens anders goedkoper kan.