Zo werkt de tool

Uitleg dashboard pagina

Op deze pagina geven we inzicht wat je kunt verwachten van SlimstePrijs. We vertellen je stap voor stap wat je ziet en hoe je dingen kunt aanpassen. Heb je nog vragen, laat het ons weten!

Mind SlimstePrijs

Dashboardpagina

Op deze pagina heb je overzicht van hoe jouw prijzen er globaal bij staan. Dit zie je in absolute getallen maar ook in percentages van zowel je gehele productaanbod als van categorieën en merken. Ook zie je hier een overzicht van je concurrenten en met hoeveel producten ze concurreren als goedkoopste aanbieder.

Dashboard volledig

Filters

Hier kan je een selectie maken welke producten je wilt zien op de dashboardpagina.

Filters 2

Resultaten

Hier zie je de resultaten van je selectie. Als je niets hebt geselecteerd zie je hoeveel producten je totaal hebt, hoeveel daarvan actief zijn en op voorraad. Verder laten we hier ook zien of je producten verkoopt onder de inkoopprijs.

Filters 1

Top 5 beste merken en categorieën

Twee lijstjes met de best presterende merken en categorieën op basis van de huidige marge. Je zou dit kunnen gebruiken om te weten waar je extra reclame op zou kunnen inzetten. Op de rapporten pagina kan je nog veel meer van deze interessante lijstjes vinden.

Top 5 beste merken en categorieen

Dit is je geschiedenis van Google Shopping

Met elke scan dat wij maken houden wij geschiedenis bij. Zo zie je in onderstaande grafiek op welke datum je met hoeveel producten het goedkoopste, niet de goedkoopste, zelfde prijs, geen prijs gevonden of dat producten niet geïndexeerd waren. Wanneer je een tijdje draait is dit interessante informatie. Ook zie je hierin precies met hoeveel producten je op wel moment de goedkoopste was. Als je marges aanpast of concurrenten maken aanpassingen in hun prijsbeleid dan zie je dit goed terugkomen doordat de lijn van goedkoopste producten naar boven of beneden gaat. Is de omzet bij jou gestegen of gedaald dan kan je dit mogelijk koppelen aan het percentage producten waarmee je in die tijd de goedkoopste was.

Dit is je geschiedenis van Google Shopping

Zo sta je ervoor binnen Google Shopping

In één oogopslag zie je hoe je er voor staat binnen, in dit geval Google Shopping. Wil jij andere platformen scannen of specifieke concurrenten? Dan zal dit als extra op deze pagina worden weergegeven. Je ziet hier met hoeveel producten je de goedkoopste bent. Dezelfde prijs hebt met 1 of meerdere concurrenten. Met hoeveel producten je niet de goedkoopste bent. Waarvan SlimstePrijs geen prijs heeft kunnen vinden. Dit zou kunnen komen omdat er met deze producten geen concurrenten actief zijn op Google Shopping of omdat jij of de concurrenten andere EAN codes gebruiken. Niet geïndexeerd zijn de producten die nog gescand moeten worden (vaak bij nieuwe accounts) of niet gescand kunnen worden omdat EAN codes niet juist zijn of missen.

Verder is in het rechter overzicht te zien wie je belangrijkste concurrenten zijn op basis van de goedkoopste aanbieder binnen Google Shopping. Bovenaan de concurrent met de meeste producten die daar het goedkoopste zijn met het aantal producten erachter.

Zo sta je ervoor binnen Google Shopping
Logo SlimstePrijs 2 Checker
dynamicpricing bol.com
dynamicpricing beslist.nl
Google shopping logo 2
× Hoe kan ik je helpen?